تعویض مخازن فرسوده CNG

تعویض مخزن فرسوده و اتمام تاریخ مصرف CNG

 

 

تاریخ انقضای مخزن سی ان جی

تعویض مخازن فرسوده CNG

تعویض مخازن فرسوده CNG:

با توجه به زمان شروع استفاده گسترده از گاز طبیعی در خودروهاٰ امر مهمی است و لزوم تعویض مخازن CNG که مدت زمان استفاده از آنها برای سوختگیری پایان یافته است و همچنین برخی مخازن که مخصوصا به دلیل استفاده و جانمایی نامناسب مثل خودروهای وانت پیکان و وانت نیسان و… و فرسودگی و زنگ زدگی مخازن؛ باید توجه کافی به تعویض مخازن فرسوده و تاریخ مصرف گذشته داشته باشیم. 

درج تاریخ مصرف مخازن CNG

چنانچه در شکل فوق نشان داده شده است مشخصات کامل مخزن سی ان جی روی آن در شرکتهای تولید کننده و با فونت مشخص بصورت نوشته عمقی درج گردیده است و پس از جمله  DO NOT USE AFTER   00/0000 سال و ماه انقضای مصرف (مثلا 10/2022) آن به تاریخ میلادی نوشته شده است البته در برخی از مخازن تولید ایران گاهی بصورت شمسی هم تاریخ انقضای مخزن درج گردیده است. همچنین در برخی از مخازن تاریخ انقضا بصورت 00/00 یعنی سال و ماه (مثلا 10/22) دو رقمی نوشته شده است.

 

دستکاری تاریخ مصرف مخازن CNG

متاسفانه مشاهده شده است که برخی افراد سودجو ؛ اقدام خطرناک به دستکاری و حک تاریخ مصرف مخازن فرسوده و تاریخ مصرف گذشته میکنند و مصرف کننده هایی که اطلاعات و شناخت کافی از مخازن سی ان جی ندارند متوجه این نوع کار خطرناک نشده و گرفتار خطرات احتمالی آن میشوند و متحمل هزینه جهت تعویض مخازن مناسب خودروی خود میشوند 

لازم به توضیح است استفاده از مخازن تاریخ مصرف گذشته به هیچ عنوان قابل استفاده جهت سوختگیری و مصرف در خودرها نمیباشند و ممکن است علاوه بر خطراتی که برای مصرف کننده دارد با انفجار در جایگاه سوختگیری ممکن است به جایگاه و خودروهای اطراف و نفرات حاضر در جایگاه خسارت وارد کند یا جان انسانی را بگیرد.

 

دقت به تاریخ مصرف مخازن CNG در خرید خودروهای گازسوز 

در خرید خودروهایی گاز سوز که عمر آنها بیش از 14 سال است و همچنین خودروهایی که بصورت کارگاهی (نه کارخانه ای) گازسوز شده اند باید به تاریخ مصرف مخزن یا مخازن آن توجه کرد تعداد قابل توجه مشتریانی که به کارگاه برای تعویض مخزن به مرکز ما مراجعه میکنند مشتریانی هستند که تازه خودرو خریده اند و از پایان تاریخ مصرف مخازن آن با خبر نبوده اند.

همچنین برخی از افراد سودجو؛ گاها مخازن خودروهای مدل بالا راهم تعویض و مخازن تاریخ گذشته روی خودرو نصب و می فروشند.

پس بهتر است هنگام خرید خودرهای گازسوز نسبت به کارشناسی مخزن یا مخازن CNG با افراد مطلع و مراکز فنی مجاز خودروهای گازسوز که اطلاعات آنها در وب سایت رسمی اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین و خدمات وابسته درج شده است مراجعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *