خودروهای گازسوز

ثبت نام تبدیل و نصب CNG خودرو

ثبت نام تبدیل و نصب CNG خودرو

i

 

دارندگان و مالکان خودروها جهت تبدیل خودروهای بنزین سوز خود به دوگانه و یا به اصطلاح گازسوز کردن خودروی خود میتوانند با مراجعه به وب سایت و سامانه جامع خودروهای گازسوز به ادرس IRNGV.ir در قسمت درخواست تبدیل به خودروگازسوز ثبت نام و اطلاعات خودروی خود را در این سامانه وارد نمایند تا در مراکز مجاز و دارای پروانه کسب از اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین و خدمات وابسته که در سایت اتحادیه altful.ir قابل مشاهده هستند با رعایت اصول ایمنی و استانداردهای مربوطه و تجت نظارت شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران عمیات نصب و تبدیل خودرو به دوگانه سوز صورت گیرد.

توجه

از مالکان محترم خودرها درخواست میشود از تبدیل خودروی خود در مراکز غیرمجاز و بدون پروانه کسب معتبر از اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین و خدمات وابسته خودداری نمایند تا از بروز هرگونه خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

کمک بلاعوض دولت برای گازسوز کردن خودروهای وانت بار و تاکسی ها

 

شورای اقتصاد در جلسه فوق‌العاده امروز (دوشنبه ١١ آذر) بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافر بر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.
این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.
سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودروهای یاد شده، بیش از  ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت ان از ۲۴ ابان آغاز شده و از ان زمان تا کنون، حدود ۲۰ درصد از مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است.
با این حال افزایش قیمت تجهیزات دوگانه سوز کردن خودروها باعث شده تا با وجود استقبال مالکان خودرو برای گاز سوز کردن، اما امکان تبدیل خودروها وجود نداشته باشد.

 

2 پاسخ
  1. حسین
    حسین گفته:

    سلام . الان ۷ فروردین ۹۹ هستش تقریبآ از زمانی که این طرح دوگانه کردن خودرو باز شد بنده ثبت نام کردم ولی خبری نیست؟! بنده هزینه پرداخت ۳۰۰۰ تومن بنزین و ندارم و مسیر بنده تا سرکار هم خیلی دور هست و هم ماشین خور نیست. اگر واقعآ نمیخواید این کار و انجام بدید رسانه ای کنید بگید.ضمنآ اون شماره هایی که گذاشتید داخل سایت irngv.ir زنگ میزنیم میگن اصلآ چیزی به نام رایگان نداریم و باید مبلغ ۶ میلیون تومان پرداخت کنید برای دوگانه سوز کردن. یا علی

    پاسخ
    • ساوالان گاز
      ساوالان گاز گفته:

      مقدمات کار در حال پیگیری است نصب نیاز به قطعه و مخزن دارد با توجه به تقاضای بالا برای دوگانه سوز کردن خودروهای بنزین سوز و محدودیت تولید و تامین مواد اولیه و همچنین قراردادهای لازم با پیمانکاران مدتی زمان لازم است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *